امکان جدید برای افزایش امنیت در اینستاگرام

امکان جدید برای افزایش امنیت در اینستاگرام

در سپتامبر سال گذشته سازندگان اینستاگرام تلاش نمودند تا با اضافه کردن ابزار و امکانات جدید به این نرم افزار محیط اینستاگرام را به محیطی امن تبدیل نمایند.
درسال جدید نیزاینستاگرام به تعهد خود در جهت ایمن تر کردن اینستاگرام جامه عمل پوشاند و در جهت هدف خود یعنی ایمن نمودن هر چه بیشتر محیط اینستاگرام به اعلام امکان جدید دیگری در بروز رسانی جدید پرداخت.

ایجاد پوشش برروی پست های حساس

در آپدیت جدید زمانی که شما به مشاهده کردن پست ها در صفحه فید اینستاگرامتان می پردازید ممکن است شاهد این باشید که بر روی برخی تصاویر و ویدیو ها پوششی وجود دارد که آنهارا به صورت محو نشان می دهد به صورتی که تصویر یا ویدیو در زیر پوشش مشخص نمی باشند.
اینک به بررسی این می پردازیم که این پوشش چرا برروی برخی پست ها ایجاد می شود؟
ممکن است برخی تصاویر و یا ویدیوهایی که حساس هستند (پست های حاوی تصاویر و یا ویدیو های آزار دهنده و یا نا مناسب) توسط کاربر یا کاربرانی که در اینستاگرام هستند گزارش شده باشند واینستاگرام پس از بررسی این گزارش ها و تایید این که پست های گزارش شده حساس هستند آن تصاویر و ویدیو هارا به صورت محو به نمایش در می آورد این تغییر از آن جهت است که سازندگان این نرم افزار سعی دارند بستری فراهم کنند تا افرادی که خواهان مشاهده کردن این پست ها نیستند ناخواسته آنهارا مشاهده نکنند و تجربه نامطلوب  نداشته باشند و کمتر با اینگونه تصاویر و ویدیو ها برخورد داشته باشند.
اما حتی اگر شما خواهان این هستید که این پست هارا مشاهده کنید به آسانی می توانید با زدن ضربه بر روی تصویر یا ویدیو آنهارا از حالت محو خارج نمایید.

 

 

تایید هویت دو مرحله ای

در بروز رسانی جدید اینستاگرام هم چنین امکان تایید هویت دو مرحله ای اضافه شده است که برای همه ی افراد در دسترس می باشد.
این امکان جدید یک لایه امنیتی اضافی را به حساب کاربری اینستاگرام شما اضافه می کند بدین گونه که شما در هر زمانی که بخواهید وارد حساب کاربری خود شوید به یک کد امنیتی نیاز دارید.
جهت فعال نمودن این امکان جدید ابتدا به قسمت تنظیمات در بخش حساب کاربری خود بروید سپس در زیر منوی بخش Account گزینه two-factor-Authentication را انتخاب کنید و code Requre security را فعال کنید.
هنگامی که شما این گزینه را فعال کردید درهر زمان که خواستید وارد حساب خود شوید پیامکی از سوی اینستاگرام حاوی یک کد امنیتی ۶ رقمی برای شما ارسال خواهد شد. چنانچه شما شماره همراه خود را در حساب کاربری خود ثبت نکرده باشید به صورت خودکار پیغامی مبنی بر درخواست ثبت شماره از سوی نرم افزار برای شما به نمایش در می آید تا شماره خود را ثبت کنید.
هم چنین درمنوی two-factor-Authentication بخش دیگری با عنوان Backup codes نیز وجود دارد، پس از اینکه احراز هویت دو مرحله ای را برای حساب خود فعال نمودید در این قسمت کدهای پشتیبانی برای شما در نظر گرفته می شود تا چنانچه به هر دلیلی کد امنیتی برای شما ارسال نشد و یا دسترسی به شماره همراه خود نداشتید بتوانید بوسیله ی این کد ها وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.
در بخش کدهای پشتیبان دو گزینه برای پشتیبان گیری از کدها وجود دارد، یکی گزینه copy codes که کد هارا در کلیپ برد گوشی شما ذخیره می کند و دیگری گزینه Take Screenshot است که اسکرین صفحه کد هارا در گالری و یا camera roll ذخیره می کند.

 

Related Posts
Leave a reply