معرفی قابلیت جدید Comments Safe در اینستاگرام

معرفی قابلیت جدید Comments Safe در اینستاگرام

معرفی ایمن سازی نظرات (کامنت)

این قابلیت در تاریخ ۱۲سپتامبر ۲۰۱۶ به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شده است . کوین سیستروم سازنده وخالق اینستاگرام در مقاله ای در وبلاگ رسمی اینستاگرام درباره Comments Safe (ایمن سازی نظرات) اینگونه نوشت :زمانی که مایک و من اینستاگرام را خلق کردیم، در نظر داشتیم که یک اجتماعی بسازیم تا مردم در آن زندگی خود را به اشتراک بگذارند. تصاویر این توانایی را دارند که بهترین‌ حس را را به ما ببخشند،چه خنده دار باشند چه غمگین و یا زیبا. در طول ۵ سال گذشته من با شگفتی شاهد رشد کاربران اینستاگرام به ۵۰۰ میلیون کاربر بودم با داستان هایی از هر گوشه جهان. با توجه به این مقدار رشد ما می خواهیم کاری انجام بدهیم تا فضای اینستاگرام را محیطی مثبت و امن نگه داریم به ویژه در نظرات عکس ها و ویدیو ها.

زیبایی اینستاگرام به تنوع اعضای آن است.گونه های مختلف از مردم_نژاد_جنسیت_سابقه_گرایش و توانایی های متنوه و غیره…،اما گاهی نظراتی که در پست ها ارسال می شوند نامهربانانه است و به نوعی بی مهری می باشد. برای توانمند سازی هر فرد،ما نیاز داریم به ترویج یک فرهنگ که در آن هر فردی احساس کند امنیت خود را بدون انتقاد و اذیت وآزار می تواند تامین کند. انجام این کار نه تنها خواسته ی شخصی من است بلکه من اعتقاد دارم این امر مسئولیت ما به عنوان یک شرکت می باشد.بنابراین امروز، در حال برداشتن گام های بعدی هستیم تا اینستاگرام به یک مکان امن و مثبت تبدیل شود.

اولین ویژگی که در حال حاظر آن را معرفی می کنیم یک ابزار کلید واژه اعتدال است که هر کسی می تواند از آن استفاده کند. حالا، وقتی شما روی آیکون تنظیمات پروفایل خود کلیک کنید یک ابزار جدید با عنوان comments مشاهده می کنید ،این ویژگی به شما این اجازه را می دهد که لیستی از کلماتی که از نظر شما توهین آمیز یا نامناسب است تهیه کنید و نظراتی که در پست شما ارسال می شوند و شامل این کلمات اند در پست شما پنهان می شوند،شما می توانید کلمات این لیست را از خود بنویسید و یا از کلمات پیش فرضی که ما ارائه کردیم استفاده کنید.

ما می دانیم این ابزار تنها راه حل برای این مشکل پیچیده نیست ،اما ما می توانیم باهم به سمت حفظ اینستاگرام به صورت محیطی امن و بی خطر برای خودمان گام برداریم. تعهد من به شما این است که ما این ویژگی ساختاری را حفظ می کنیم تا بتوان این اجتماع را حفاظت کرده و اینستاگرام را محیطی مثبت و خلاق برای افراد بسازیم .

 

نحوه بکاربردن فیلتر جدید comments

برای فعاسازی فیلتر کامنت ها شما باید به قسمت تظیمات پروفایل خود بروید سپس در بخش settings آن به روی گزینه comments کلیک کنید همانطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید در این قسمت شما با دو گزینه رو به رو می شوید:

Default Keywords کلمات کلیدی پیش فرض: در این قسمت شما با کلیک برروی این گزینه و روشن کردن آن می توانید نظراتی را که شامل کلمات قرار داده شده در پیش فرض این قسمت است را در پست خود پنهان کنید. در حال حاظر لیست کلمات کلیدی پیش فرض تنها به زبان انگلیسی و شامل رایج ترین کلمات نا مناسب و توهین آمیز در اینستاگرام از جمله ناسزا می باشد.

Custom Keywords سفارشی کردن کلمات کلیدی: در این قسمت شما می توانید خود کلمات کلیدی را بنویسید و سفارشی کنید بدین صورت که هر یک از کلمات، عبارات ،اعداد و اموجی های را که مدنظر دارید را با درج کاما در بین هر یک از آنها در این قسمت بنویسید.

این نکته قابل ذکر است که زمانی که شما فیلتر کامنت هارا روشن کردید هم برای پست های جدید اعمال می شود و هم برای پست های قبلی و زمانی که شما آن را خاموش کنید نظرات پنهان شده دوباره در پست شما به نمایش در خواهند آمد.

 

Related Posts
Leave a reply