معرفی برنامه hyperlapse (هایپرلپس)

معرفی برنامه hyperlapse (هایپرلپس)

معرفی برنامه

اینستاگرام در ۲۶ اگوست سال ۲۰۱۴ به معرفی این برنامه پرداخت. در سال ۲۰۱۴ امکان گذاشتن ویدیو در اینستاگرام فقط با مدت زمان ۱۵ ثانیه امکان پذیر بود. ۱۵ ثانیه فرصت بسیار کمی برای فیلم برداری است و همه کارها را باید خیلی سریع انجام داد، اینستاگرام هم شاید به همین فکر افتاده و با افزودن یکی از تکنیک های فیلمبرداری به موبایل ها، سعی دارد این پانزده ثانیه را بیش از پیش جذاب کند. قبل از اینکه اینستاگرام این برنامه را معرفی کند، تهیه فیلم های Time-Lapse با موبایل کاری دشوار و نه چندان جذاب به شمار می رفت.  hyperlapse اپلیکیشنی در زمینه‌ی تولید ویدئوهای time-lapse است که با استفاده از آن می‌توانید ویدئوهایی زیبا و هیجان انگیز و بسیار روان تهیه کنید. کار این اپلیکیشن تبدیل ویدئوهای طولانی مدت به ویدئوهای کوتاه، با افزایش سرعت پخش است یعنی شما می توانید یک ویدیو با زمان طولانی را به هر اندازه که مایلید روی دور تند بگذارید که این عمل مدت زمان ویدیو شمارا کاهش می دهد . برای مثال شما می توانید وقتی به دوچرخه سواری می روید در حین حرکت با گوشی خود از تمام  طول راه فیلمبرداری کنید. در پایان، این دوچرخه سواری طولانی مدت شما می توانید آن را به عنوان مثال به ویدیویی دو دقیقه ای (شما می توانید مدت زمان کوتاه کردن آنر ا از بین گزینه های موجود در برنامه انتخاب کنید.) تبدیل کنید و سپس آن را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارید .

Time Lapseچیست؟

“تایم لپس” یک تکنیک سینمایی و فیلمبرداری است که با استفاده از آن، فرکانسی که فریم های فیلم با آن ثبت می شوند بسیار پایین تر از مقدار عادی است، بدین صورت زمانی که فیلم ثبت شده را با سرعت عادی میبینید، زمان به سرعت بیشتری می گذرد و اتفاقات به سرعت رخ می دهند و به عبارتی فیلم را روی دور تند تماشا می کنید. ابزار و دوربین هایی که چنین قابلیتی را دارند ابزارهایی حرفه ای و بسیار گران قیمت هستند اما اکنون به کمک تلفن های هوشمند همگان می توانند از این قابلیت استفاده کنند و به راحتی این نوع فیلم هارا تهیه کنند.

تفاوت Hyperlapse با Time Lapse در چیست؟
اکنون می خواهیم تفاوت هایپر لپس را با تایم لپس بررسی کنیم “هایپر لپس” در حقیقت همان کاری را انجام می دهد که “تایم لپس” می کند اما تفاوتی که وجود دارد این است که میتوان هایپر لپس را اندکی پیشرفته تر از تایم لپس دانست بدین معنی که زمانی که ما می خواهیم  فیلم های تایم لپس تهیه کنیم، دوربین باید در مکانی کاملا ثابت و بدون لرزش قرار گیرد و نمی توان در حین حرکت فیلمبرداری کرد زیرا تکان های دوربین موقع فیلم برداری، زمانی که فیلم با سرعت بالا پخش می شود بسیار شدیدتر خواهد بود ولی هایپرلپس  پس از فیلمبرداری با پردازش فیلم، این تکان ها را حذف می کند و این امکان را می دهد که با حرکت دوربین نیز چنین فیلم هایی را ثبت کرد ، و این قابلیت در جای خود قابل تحسین است زیرا می توان با گرفتن فیلم ها در حین حرکت ویدیو های جذابتری ساخت.

 

در حال حاظر هایپرلپس فقط برای سیستم عامل ios در دسترس می باشد.

app-download

 

 

Related Posts
Leave a reply