اینستاگرام در یک نگاه

اینستاگرام در یک نگاه

پیشینه :

اینستاگرام در سانفرانسیسکو در سال ۲۰۱۰ با بودجه ای به ارزش ۵۰۰۰۰۰ دلار توسط کوین سیستروم و مایک کریگر خلق و راه اندازی شد. اینستاگرام متشکل از دو کلمه “instant camera” و “telegram” با معانی “دوربین لحظه ها” و”  ارسال و یا همان تلگراف” است.

نگاهی اجمالی بر روند تکامل اینستاگرام :

  • در جولای ۲۰۱۱ اینستاگرام ” هشتگ ” یا  برچسب را جهت کمک به کاربران برای یافتن عکس های مشابه و مورد نظر به برنامه خود اضافه کرد و بدین وسلیه کاربران را تشویق نمود تا به جای استفاده از کلمات عمومی از برچسب های مخصوص و مرتبط استفاده نمایند.
  • در آوریل ۲۰۱۲ اینستاگرام نسخه اندروید خود را منتشر و روانه بازار نمود که در روز اول بیش از ۱ میلیون بار دانلود شد  که پس از ۳ ماه امتیاز آن در گوگل پلی به ۱ میلیون و در آوریل ۲۰۱۳ به ۴ میلیون تبدیل گردید. در همین سال فیس بوک پیشنهاد خرید اینستاگرام که متشکل از ۱۳ کارمند بود را ارائه و اینستاگرم را به مبلغ یک میلیارد دلار (بصورت نقد و سهام) خریداری کرد.مارک زاکربرگ در یکی از پست های خود در فیس بوک اعلام کرد : “اینستاگرام به صورت مستقل توسعه و رشد خواهد نمود” ( برخلاف عملکرد گذشته خود)

facebook-instagram

  • در نوامبر ۲۰۱۳ اینستاگرام نسخه ویندوز فون خود را منتشر و رونمایی اگرچه در هنگام انتشار همچنان برنامه در حال بروز رسانی بود.
  • اینستاگرام در دسامبر ۲۰۱۳ امکان ارسال تصویر به شخص و یا اشخاص مورد نظر کاربر را به امکانات برنامه خود با هدف رقابت با امکاناتی همچون پیامک وچت اضافه  نمود.
  • در مارچ ۲۰۱۴ اینستاگرام برنامه اندروید خود را بروز رسانی نمود این بروز رسانی شامل اعمال تغییرات جهت استفاده راحت و بهینه کاربران بود ، استفاده بهینه از منابع ، فایل ها و کاهش حجم فضای اشتغال شده در هنگام نصب و استفاده از برنامه .
  • در اکتبر ۲۰۱۵ اینستاگرام اپ بومرنگ را منتشر کرد ، این اَپ یک قطعه فیلم تهیه شده توسط شده را به صورت پشت سر هم و یا به عبارتی loop مونتاژ می کند.

محبوبیت:

  • در سال ۲۰۱۰ اینستاگرام یک میلیون کاربر ثبت شده داشت ، تعداد این کاربران رفته رفته در جولای ۲۰۱۱ به پنچ میلیون کاربر و در سپتامیر همان سال به ده میلیون کاربر رسید در آوریل سال ۲۰۱۲ آمار سی میلیون کاربر اعلام گردید ، در دسامبر ۲۰۱۴ کوین سیستروم یکی از بنیانگذاران اینستاگرام اعلام کرد این برنامه در ماه دارای ۳۰۰ میلیون کاربر است.

  • اینستاگرام اعلام می کنده در جولای ۲۰۱۱ بیش از ۱۰۰ میلیون عکس بر روی سرویس آنها آپلود شده است ، که در اوت همان سال به ۱۵۰ میلیون رسیده است. در می سال ۲۰۱۲ در هر ثانیه یک کاربر و ۵۸ عکس جدید به سرویس اضافه شده و تعداد کل عکس های بارگزای شده به بیش از ۱میلیارد است.
  • از قوانین و شرایط عمومی اینستاگرام که همه استفاده کنندگان ملزم به رعایت آن هستند از جمله شرط سنی حداقل ۱۳ سال و عدم اجازه استفاده از تصاویر غیرمجاز ( مانند تصاویر خشونت آمیز ، غیر اخلاقی و مستهجن) می باشد، اینستاگرام همچنین دارای حقوق مالکیت است و هیچ ادعایی در رابطه با تصاویر ، فایل ها ، مطالب ، ویدئوها و به صورت کلی محتوای کاربران ندارد و حقوق مالکیت آنها محفوظ است.
  • بسیاری از افراد سرشناس و معروف در جهان دارای پروفایل در اینستاگرام هستند و عکس ها و ویدئوهای خود برای نمایش به طرافدارنشان به اشتراک می گذارند.
  • اینستاگرام در سال ۲۰۱۳ جزء ۵۰ برنامه برتر اندورید در جهان بوده است.
  • استفاده کنندگان به صورت مساوی تقسیم می شوند ۵۰% آیفون و ۵۰% اندروید.
  • ۶۸% کاربران اینستا گرام زن و۳۲% کاربران را آقایان تشکیل می دهند.
Related Posts
Comment ( ۱ )
  1. احمد علی پور
    ۱۴ام بهمن ۱۳۹۵ at ۸:۰۶ ب.ظ
    Reply

    سلام
    باتشکر از مطالب مفیدتون.
    اجازه کپی با قرار درج منبع وب سایت شما را دارم.

Leave a reply