راهنمای جامع صفحات اکسپلور اینستاگرام

راهنمای جامع صفحات اکسپلور اینستاگرام

راهنمای جامع صفحات اکسپلورر اینستاگرام و اهمیت آن برای تحولی در کسب و کار شما

اینستاگرام با ویژگی های خاص و قدرتمند خود و همچنین با ظاهری ساده به تمامی استفاده کنندگان این امکان را می دهد که به سادگی و بدون تلاش زیادی در این صفحات کسب و کار خود را معرفی و یا رونق دهند. عکس گرفتن جهت قرار دادن در صفحات اینستاگرام در ابتدا یک چالش پر استرس به نظر می رسد در صورتی که چنین نمی باشد ، در این مطلب سعی ما بر مرور و تجزیه تحلیلی از صفحات  اکسپلورر اینستاگرام و چگونگی عملکرد در آن و مشخص کردن دلیل اهمیت این صفحات در کسب و کار شما است.

نحوه دسترسی و آشنایی با الگوریتم های صفحات اکسپلورر اینستاگرام :

صفحات پاپولار (محبوب) اینستاگرام ، در ابتدا لازم به ذکر است که اینستاگرام دیگر دارای صفحات پاپولار نمی باشد ، در گذشته ، اینستاگرام دارای صفحات پاپولار بوده است که به شما در هر لحظه پستی که دارای بیشترین لایک بوده است را نمایش می داده است ، با این وجود به عنوان مثال شما معمولا در هر روز یکی از پست های جاستین بیر را مشاهده  می نمودید ، اما در حال حاضر اینستاگرام،  اکسپلور را جایگزین صفحات پاپولار نموده است .

419f9104bf1411e1b00112313800c5e4_7

محتوای صفحات اکسپلور اینستاگرام برای هر کاربر متفاوت می باشد ، بر اساس الگوریتم های تعریف شده اینستاگرام ، این صفحات به شما پست هایی که دوستانتان دوست داشته اند و همچنین پست های محبوب بر اساس موقعیت جغرافیایی و … را نمایش می دهد .

یک خبر خوب برای کسب و کار شما …. ، با توجه به جایگزین شده صفحات اکسپلور اینستاگرام زمانی که شما یک پست جهت معرفی ، رونق و تبلیغ کسب و کار خود قرار می دهید و آن پست توسط فالورهای شما لایک و مشاهده می شود ، همین باعث به نمایش درآمدن پست شما در صفحات اکسپلور فالورها و نمایش آن به دیگر اشخاص است. بنابراین اگر پست شما یک پست عالی و بی نظیر باشد اساسا در مدت کوتاهی مانند یک ویروس در کل شبکه جهانی اینستاگرام منتشر میگردد.

صفحات اکسپلور اینستاگرام بازهم تغییراتی کرد و این بار این تغییرات مربوط به ویدئوها می باشد ، اینستاگرام کانال ویدئویی خود را که بر اساس اتفاقاتی که در جریان است معرفی کرد. این قابلیت با توجه به یک الگوریتم به کاربران بر اساس سلایق آنان ویدئوهایی از اتفاقات در جریان در قسمت اکسپلور نمایش می‌دهد. اینستگرام این کار را بر اساس پست‌هایی که کاربران آن‌ها را لایک کرده‌اند و یا صفحاتی که آنان دنبال می‌کنند انجام می‌دهد.این ویدئوها دسته‌بندی‌شده‌اند و شما با کلیک کردن روی یکی از آن‌ها قادر به تماشای عکس یا فیلم‌هایی هستید که کاملاً مرتبط با همان موضوع و صرفاً درباره آن است.

picked_for_you

هم اکنون یک زمان طلایی برای تفکر در رابطه با تهیه ویدئوهای تبلیغاتی و معرفی کسب و کار شما  جهت منتشر شدن در این کانال ویدئویی است. اما جهت موفقیت در این راه شما می بایست نحوه تهیه ویدئوهای جذاب جهت معرفی کسب و کار خود را بدانید.

چرا صفحات اکسپلور مورد نیاز شما می باشد؟

معرفی کسب و کار شما درصفحات اکسپلور اینستاگرام تنها باعث افزایش لایک پست شما در اینستاگرام نمی شود ، بلکه شما را برای رسیدن به اهدافتون کمک می کند. همچنین باعث معرفی برند شما و به دست آوردن مشتری های جدید و فروش بیشتر محصولات می شود. و کسب کار شما به تعداد مشتریان بالقوه بیشتر با توجه به الگوریتم های خاص صفحات اکسپلور معرفی و باعث جذب آنها میگردد و این بهترین شرایط برای شماست چرا که بدون هیچ هزینه ای کسب و کار خود را به ده ها  و یا صد ها هزار مشتری معرفی نموده اید.

شما می توانید صفحات اکسپلور را مثل یک بازاریابی قیفی ( درون گرا – marketing funnel ) فرض کنید ، با قرار دادن یک تصویر و یا ویدئو خاص و حساب شده در این صفحات ، ابتدا مشتری را وادار به کلیک کردن و دیدن نام و عنوان برند ، آشنایی با روال و نحوه عملکرد نمایید سپس برای ارائه توضیحات بیشتر مشتری را وارد صفحه خود و در نهایت آن را به یک مشتری و خریدار نهایی تبدیل نمایید .

hotels-on-instagram-marketing-funnel

چگونگی عملکرد صفحات اکسپلور اینستاگرام

تا به اینجا در رابطه با اهمیت قراردادن پست های جذاب و نمایش آن ها در صفحات اکسپلور و الگوریتم های اینستاگرام جهت به نمایش گذاشتن آن مطالبی عنوان گردید ، اما لازم به ذکر است کلید اصلی غلبه بر صد ها و هزاران پست کاربران اینستاگرام در صفحات اکسپلور ایجاد یک پست پربازدید به واسطه لایک و کامنت های دوستان شما است. اگر من یکی از پست های مربوط به کسب و کار شما را لایک و یا کامنتی برای آن قرار دهم پست شما در صفحات اکسپلور  فالورهای من نمایش داده میشود ، این اثر شبکه ای تاثیر بسیار زیادی در انتشار پست شما مانند یک ویروس در کل شبکه اینستاگرام دارد بنابراین هر چه تعداد افراد بیشتر پست شما را دوست داشته باشند و آن را لایک کننده به همان نسبت پست شما در صفحات اکسپلور افراد دیگر به نمایش درخواهد آمد.

instagram2

در ادامه ۵ گام جهت موفقیت کسب و کار شما برای به نمایش درآمدن در صفحات اکسپلور را به صورت مختصر ارائه می نماییم.

۱- ایجاد محتوای مناسب بر اساس موضوع و هدف کسب و کار خود: اولین و مهمترین مطلب جهت موفقیت در صفحات اکسپلور اینستاگرام ایجاد محتوایی هوشمندانه وبه اصطلاح پر مغز  در میان هزاران پست و ایجاد یک برتری نسبی ، نسبت به دیگر پست ها است،  لطفا به این نکته توجه داشته باشید صرف نمایش دادن پست شما در صفحات اکسپلور کافی نمی باشد ، این پست و محتوا باید به گونه ای باشد که در درجه اول افراد عملا آن را انتخاب و لایک نمایند ( اثر شبکه ای – network effect ) و شما نیازمند همین عکس العمل افراد هستید.

pastedgraphic-32

جهت دریافت راهنمایی برای ایجاد محتوای مناسب کسب و کار خود لازم به ذکر است ، شما باید ابتدا نیازها ، سلیقه ها ، نظرات افراد جامعه را در رابطه با کسب و کار خود مطالعه دقیق نمایید ،  متن ها ، عکس ها و نوشته های مورد تایید و پذیرش افراد را در طیف وسیعی مشاهده و تجزیه تحلیل نمایید تا بتوانید یک پست هدفمند و پرمحتوا و دوست داشتنی از نظر مخاطبان ایجادنمایید.

۲- برنامه زمانی مناسب برای ایجاد پست در اینستاگرام: نامزد بهترین پست ها در اینستاگرام پست هایی هستید که دارای بیشترین لایک شده اند اما دریافت بیشترین لایک تنها ملاک نمی باشد بلکه زمان دریافت این لایک ها نیز مهم است ، بر اساس الگوریتم های جدید اینستاگرام ، در بین دو پست یکسان ، پستی بر دیگری برتری دارد که در مدت زمان کوتاه تری لایک بیشتری دریافت نموده باشد یعنی پستی که در هنگام انتشار مانند بمبی سراسر دنیای اینستاگرام را در برگرفته و لایک می شود نسبت به پستی که در مدت یک روز به تعداد مشابه لایک می شود برتر است.

screen-shot-2016-05-10-at-11-20-51-pm

بنابراین شما باید هوشمندانه و با بررسی زمان هایی که اکثر فالورها ی خود و یا به صورت کلی کاربران اینستاگرام آنلاین هستند نسبت به منتشر نمودن پست اقدام نمایید تا علاوه بر بیشتر دیده شدن در میان فالورها و همچنین نمایش داده شدن در صفحات اکسپلورر به هدف نهایی خود که جذب مشتری برای کسب و کار مورد نظر است نزدیک شوید.

۳- ایجاد عنوانی انگیزشی یا با محتوای درخواست انجام فعالیت یا Call-to-Action :

زمانی که شما در تلاش هستید در صفحات اکسپلور ظاهر شوید انتخاب عنوان و یا تیتری خوب به دو دلیل یک امر ضروری و اساسی است.

دلیل اول : زمانی که افراد در صفحات اکسپلورر بر روی عکس شما کلیک می کنند اینستاگرام ابتدا عنوان و برند شما را نمایش می دهد ، احتمالا خیلی از آنها اطلاعاتی از کسب و کار شما ندارد و تنها از تصویر و عنوان پست خوششان آمده و جهت مشاهده و دریافت اطلاعات بیشتر بر روی آن کلیک می کنند. بنابراین با ایجاد عنوانی جهت درخواست انجام فعالیت افرا را وادار به کلیک بر روی تصاویر نمایید و یا به عبارتی افراد را با انتخاب عناوین جذاب تحریک به انجام فعالیت نمایید ، به عنوان مثال می توانید با پرسیدن سوال ، تشویق به مشاهده وب سایت ، تبلغات برند و … افراد را جذب  پست و کلیک بر روی آن ، مشاهده محصولات  و در نهایت انجام فعالیت  و خرید نمایید.

rs-overlay-cta

دلیل دوم : انتخابی عنوانی انگیزشی سبب می شود که پست شما دارای کامنت های بیشتری گردد یعنی افراد پس از مشاهده پست با توجه به تاثیرگذاری عنوان سوالات ، نظرات و یا حتی پیشنهادهای خود را برای شما ارسال می نمایند ، که این کامنت ها با توجه به الگوریتم های جدید اینستاگرام  باعث ظاهر شدن پست شما در صفحات اکسپلور میگردد  .

۴– کاربران ، برندها و موقعیت جغرافیایی خود را در عکس ها تگ کنید: جهت دارا بودن یک حساب بزرگ و شناخته شده در جامعه مجازی اینستاگرام ارتباط برقرار کردن با دیگر کاربران بسیار مهم است ، صفحات پرطرفدار زیادی در بین برندها و شرکت ها و یا حتی اشخاص وجود دارند که بسیاری از افراد تمامی پست های و مطالب آنها را به صورت همیشه دنبال می کنند ، شما می توانید از این امکان به نحوه فوق العاده استفاده نمایید به عنوان مثال با توجه به تصویری که می خواهید به عنوان پست قرار دهید ، صفحات پرطرفدار را متناسب با موضوع خود تگ کنید.

tags

به عنوان مثال در تصویر شما یک فرش وجود دارد که شما می توانید برای آن تگ “فرش ستاره کویر یزد ” را قرار دهید. به این ترتیب می توانید بسیاری از افراد که پیرو و طرفدار این برند می باشند را ترغیب به مشاهده پست خودنماید. و یا موقعیت تصویر را که مربوط به یک مکان تاریخی معروف و یا تفریحی محبوب می باشد تگ کنید تا افراد از این طریق پست شما را مشاهده نمایند که پیرو نمایش و مشاهده پست شما توسط افراد گوناگون اثر شبکه ای که در قبل نیز توضیحات آن اعلام شده به وجود خواهد آمد.

۵- استفاده از هشتگ# : چه شما بپذیرد و چه نپذیرید ، حقیقا نمی توان قدرت و اهمیت هشتگ را نادیده گرفت ، پست های دارای حداقل یک هشتگ ۱۲٫۶ درصد بیشتر از پست های بدون هشتگ مورد تعامل و انتخاب قرار خواهند گرفت. بنابراین برای این که پست شما به افراد بیشتر نمایش داده شود و در نهایت در صفحات اکسپلور قرار گیرد استفاده از هشتگ ضروری است ، شما می توانید با استفاده از هشتگ های متناسب با کسب و کار خود و انتخاب هوشمندانه همانند تمامی موارد اعلام شده در قبل نسبت به جذب مخاطبان بیشتر ، معرفی کسب و کار خود ، تبلیغ محصولات  و مشاهده شدن پست خود توسط افراد بیشتر کمک کنید.

5-places-to-find-hashtags-for-instagram

در نتیجه : با مشارکت بیشتر شما در قرار دادن پست در اینستاگرام و مشاهده شدن آن توسط افراد متفاوت می توانید کسب و کار خود را معرفی و در ذهن مخاطبان برند و فعالیت خود را برای همیشه هک کنید. و با توجه به الگوریتم های جدید اینستاگرام پست شما در صفحات اکسپلور افراد زیادی به نمایش گذاشته شود.

به یاد داشته باشید برای ایجاد پست در اینستاگرام زمانی را انتخاب نمایید که بیشتر فالورهای های آنلاین هستند در آن زمان ، استفاده از عنوانی چالشی و وادار کننده به انجام عمل ، تگ کردن در تصویر و استفاده از هشتگ که در مرکز و قلب تمامی آنها می باشد. اما بیشتر از همه وقت خود را برای ایجاد یک جامعه مجازی معتبر  برای لایک کردن ، کامنت گذاشتن برای پست های دوستان خود صرف کنید که بیشترین پاداش شما بدست آوردن فالورهای بیشتر و به طبع آن لایک بیشتر است.

Related Posts
Comment ( ۱ )
  1. مجید
    ۱۳ام بهمن ۱۳۹۵ at ۱۲:۲۷ ق.ظ
    Reply

    مطلب جامع و خوبی بود ولی ای کاش یه مطلب در مورد افزایش لایک و بیشتر دیده شدن مطالب در اکسپلوره تخصصی میزاشتید
    و مشکلات این دو مورد رو مطرح میکیذی

    الان خود من لایک مطالبم تا ۱۲k هم میرفت ولی چند ماه با مشکا لایک که زیر ۲k شده و نیامدن مطالبم در اکسپلوره مواجه شده ام و هر جایی رو جستجو کردم به جوابی دست پیدا نکردم

    http://www.instagram.com/aroose_bahejab/

Leave a reply